Jeckels Gl. Skagen

Ofte stillede spørgsmål

For ejere

Hvordan udlejer jeg min lejlighed?

Skal du ikke selv bruge din lejlighed, har du mulighed for at forsøge at udleje den. Det kan du enten gøre privat, til en lejepris, du selv bestemmer – eller du kan lade receptionen forsøge at udleje på dine vegne. I udgangspunktet bliver det til den lejepris, som Jeckels har fastsat for bestemte lejlighedstyper i en bestemt sæson. Under Min Side kan du finde en formular, som du skal udfylde og sende online til receptionen – så kommer din lejlighed til at figurere i Jeckels’ udlejningskalender på hjemmesiden.

Du skal være opmærksom på, at har du først sat din lejlighed til udlejning gennem receptionen, er det ikke givet, at du kan fortryde. Dette skyldes, at receptionen allerede kan være i kontakt med en eller flere interesserede lejere. Har du fortrudt, skal dette straks meddeles skriftligt til receptionen.

Hvordan sælger jeg min lejlighed?

At sælge sin lejlighed er et helt privat anliggende mellem dig som sælger og en given køber. Foreningen kan ikke indtage en rolle som mægler i en sådan transaktion. Foreningen kan dog, via nærværende hjemmeside, være behjælpelig med at lægge en eventuel salgsnotits op – og den relevante formular ligger under Min Side.

Ejendomsmægler Lisa Carlsson har specialiseret sig i salg af timeshare ferielejligheder, og vil muligvis kunne hjælpe.

Når en handel er aftalt, og når det originale Time-Share Certifikat skal overdrages til køber, kræver dette en allonge. En allonge er en juridisk bindende tilføjelse til det originale certifikat på lejligheden. Allongens ordlyd kan bl.a. fås fra receptionen på Jeckels – og der er lidt forskel på en time-share allonge og en flex-share allonge. Nogle vælger at involvere en advokat i forbindelse med en overdragelse – andre står selv for formaliteterne.

Når handlen er indgået, sendes den underskrevne allonge, med både sælgers, købers og vitterlighedsvidners underskrifter, tillige med certifikatet, til Jeckels for underskrift. Med Jeckels ledelses underskrift på allongen, sendes certifikat og allonge til sælger af lejligheden, som herefter står for overdragelse af disse formelle dokumenter til den nye ejer. Jeckels opkræver i denne forbindelse et registreringsgebyr på 1.000 kr.

Hvordan bytter jeg min lejlighed internt?

Skulle du ønske at forsøge at bytte din lejlighed i en given uge, og givent år, med en anden lejlighed på Jeckels, i den samme eller i en anden periode, kan du bl.a. benytte hjemmesidens oversigt over byttelejligheder. For at oprette en ’annonce’, skal du under Min Side udfylde formularen og sende online til receptionen. Så sørger de for, at ’annoncen’ kommer på hjemmesiden – ligesom receptionen i visse tilfælde kan være behjælpelig med at kontakte ejeren af en given lejlighed, som man måtte ønske at bytte til.

Hvordan bytter jeg min lejlighed eksternt/internationalt?

Jeckels er medlem af brancheforeningen Dansk Timeshareejer Forening (DTF). DTF tilbyder at formidle bytteønsker for ejere, som har ferielejligheder på ét af de 7 timeshare-hoteller, som er medlem af DTF. Du kan se mere her.

Jeckels er desuden tilsluttet den verdensomspændende bytteorganisation RCI, som giver timeshare-ejere mulighed for at bytte sig til ferier på nærmest hele kloden. Det kræver blot, at du som ejer melder dig ind i RCI. Se mere her.

Endelig er Jeckels medlem af bytteorganisationen 7Across, hvor det individuelle medlemskab er gratis.

Hvilke muligheder har jeg for at betale mit kontingent og ekstra tilkøb?

Du har flere muligheder for at betale:
Bankoverførsel til Jeckels konto i Spar Nord, Skagen:

• Registreringsnummer: 9015
• Kontonummer: 146 00 31660
• HUSK at skrive lejligheds- og ugenummer

Betaling via MobilePay:

• MobilePay-nummer: 58362
• HUSK at skrive lejligheds- og ugenummer

Jeckels-kontingentet kan også tilmeldes betalingsservice:

• Gøres nemt via netbanking
• PBS-nummer: 01488996
• Deb.grp. nummer: 00001
• Kundenummer: Dit kontonummer hos Jeckels (altid 5 cifre). Eksempel på en timeshare-ejer, som har en Kategori 3, lejlighed 41 i uge 12. Kontonummeret er derfor 34112. Hvis du er i tvivl, så kontakt endelig receptionen.

Vigtigt – husk afmelding hos PBS (Nets), når lejligheden er solgt.
Betales kontingentet efter forfaldsdato, påløber et rykkergebyr på 250 kr. Undlader du at betale rykkergebyret, påløber et nyt rykkergebyr.

Har vi rabataftaler i området?

Jeckels har indgået rabataftale med nogle restauranter, museer og cykeludlejning. Der skal fremvises Jeckels-nøgle med logo ved ankomst.

Restaurant Kokkenes, Sct. Laurentii Vej 54, 9990 Skagen (10% på alt).

Skagen Bike Rental, Vestre Strandvej 4, 9990 Skagen (10% på cykelleje og gratis levering til Jeckels).

Farm Fun, Jerupvej 155, 9982 Ålbæk (10 kr. i rabat per person ved aflevering af kupon, som ligger i velkomstmappen i lejligheden).

Nordjyllands Kystmuseum i Skagen, Bangsbo og Sæby (15 kr. i rabat).

Skagen Kunstmuseer i Skagen, Skagen Museum, Ancher Hus og Drachmanns Hus ( 25 kr. i rabat)

Har vi golfaftaler?

For de golfinteresserede, har Jeckels indgået aftaler med følgende golfklubber:

Sindal Golf Klub
Hirtshals Golfklub
Frederikshavn Golfklub

Med disse samarbejdsaftaler får du 20% rabat pr. person pr. spil. Du bedes blot oplyse, at du bor på Jeckels, samt fremvise nøglen til jeres lejlighed.

Golfklubben Hvide Klit, som ligger tættest på Skagen, har vi i skrivende stund ikke en særlig aftale med.

Hvor står vaskemaskine og tørretumbler?

Både vaskemaskine og tørretumbler er til rådighed for ejere og lejere. De er placeret i den underjordiske garage – og der er adgang fra den lille nedgang i den østlige ende af garagen. Lejlighedens nøgle skal bruges for at få adgang – og der betales med mønter. Det koster 30 kr. per vask og 30 kr. for tumbler (10’ere eller 20’ere skal benyttes).

Hvor kan jeg stryge?

Der forefindes strygebræt og strygejern i det afsyrede skab, som er placeret på 1. sal i hovedbygningen (på trappeafsatsen overfor lejlighed nr. 18).

Hvorfor kan der ikke længere leges i kælderen?

På grund af manglende flugtveje kan der desværre ikke længere leges i kælderen.

Hvordan kontaktes administrationen uden for kontorets åbningstid?

I udgangspunktet på e-mail. Ved mere hastende behov, er der på kontorets dør anført relevante informationer.

Mistes nøglen uden for kontorets åbningstid, og hjælp er nødvendig, koster det 750 kr. i tilkald – foruden udgiften til en ny nøgle. Dette gælder også for chippen til garagen.

Hvornår er værkstedet åbent?

Værkstedet, som er placeret i den sorte bygning tæt ved flagstangen, er åbent mandage fra kl. 10-11.

Opdager I mangler i lejligheden, udleveres disse genstande fra værkstedet i åbningstiden.

Går der større ting i stykker i lejligheden i løbet af ugen, f.eks. vandvarmer, bedes I straks kontakte Jeckels tekniske serviceleder således, at skaden kan udbedres snarest muligt.

Hvad skal vi selv gøre i lejligheden inden nøglerne afleveres?

I bedes tage sengetøjet af og komme det i vasketøjssækken tillige med samtlige håndklæder og viskestykker. Ovnen skal gøres ren, hvis den er blevet brugt. Desuden skal køleskabet rengøres grundigt, og der skal være ryddet op i lejligheden.

Hvordan booker vi pavillon og grill?

Hver lørdag kl. 16 opsættes der lister i hver af pavillonerne. Ønsker du at booke én af pavillonerne, eventuelt med en grill, skal du notere dette på listen, tillige med lejlighedsnummer. Bookningen foregår efter ’først til mølle’, og hver lejlighed kan kun booke én pavillon/grill per uge.

Hvor finder vi petanque kugler?

Petanque kugler kan findes i den sorte skuffe i biblioteket.

Hvor finder vi ketchere til stangtennis?

Ketchere kan udleveres af Kim Jørgensen, hvis de ikke allerede er lagt ud på plænen ved selve spillet.

Hvordan booker vi tennisbanen?

I kan i receptionen få udleveret en lille hængelås, med jeres lejlighedsnummer indpræget, og som I kan hænge op på tennistavlen, som er ophængt i hovedbygningen – indgangen til biblioteket [skal vi kalde det noget andet?]. Princippet er ’først til mølle’.

Tennisbanen må kun benyttes til tennis, og efter spil skal tennisbanen efterlades klargjort og fri for nogen form for affald.

Hvad hvis jeg har glemt noget i lejligheden?

Hvis receptionen skal være behjælpelig med at fremsende glemte ting og sager, opkræves et administrationsgebyr på 150 kr. foruden udgiften til porto.

Kan jeg bruge atelieret?

Atelieret kan, hvis det ikke er optaget, frit benyttet. Du bedes blot give receptionen besked om tidspunktet, du ønsker at bruge det.

KONTAKT

Jeckels Gl. Skagen
CVR: 10034183

Jeckelsvej 5
9990 Skagen

Tel.: +45 98 44 65 44

info@jeckels.dk

KONTOR TIDER

Mandag – Fredag
kl. 09.30 – 12.00

Lørdag
kl. 09.00 – 12.00
kl. 16.00 – 18.00

Søndag
Lukket

Cookie politik // Kontakt: +45 98 44 65 44 // info@jeckels.dk
© Jeckels. Gl. Skagen 2024, All rights reserved